Ile kalorii powinienem zjeść dziennie?

Nasze ciało stale zużywa energię – nawet w nocy. Pozyskuje je z naszego pożywienia, a dokładniej z substancji odżywczych, takich jak tłuszcze, węglowodany i białko. Ale ile energii potrzebuje każda osoba indywidualnie?

Nasze ciało potrzebuje energii, aby utrzymać nas przy życiu: dla mózgu, oddechu, układu krążenia i metabolizmu. Ponadto istnieje zapotrzebowanie na energię dla każdego wykonywanego przez nas ruchu.

Energia, którą czerpiemy z pożywienia: Po rozdzieleniu składniki odżywcze są transportowane w przewodzie pokarmowym do komórek ciała, gdzie są rozkładane. To uwalnia wymaganą energię. Ich ilość mierzona jest w kilodżulach (kJ) lub kilokaloriach (kcal). Jeden kilokalorie odpowiada 4,184 kilodżulom. Kaloria jest przestarzałą jednostką miary i została zastąpiona przez dżul w zastosowaniu naukowym. Jednak w powszechnym użyciu, kalorie są nadal często używane.

Ile kalorii powinienem zjeść dziennie

Ile kalorii dziennie należy spożywać?

Ciało zużywa energię przez całą dobę przez cały dzień. Nawet w nocy, kiedy śpi, musi utrzymywać temperaturę ciała, dbać o wiele procesów metabolicznych i utrzymywać aktywność mięśni oddechowych i serca. Musimy dostarczyć mu wymaganą ilość energii, wymaganych kalorii, poprzez jedzenie.

Ilość energii, jaką organizm czerpie z naszego pożywienia, mierzona jest w kaloriach lub kilogramach (kcal). Tłuszcze, białka i węglowodany zawierają różne kalorie. Więcej o tym, czym są kalorie i jak je mierzyć. Jeśli chcesz przekonwertować kcal do KJ, znajdziesz również odpowiedni kalkulator.

Ale ile kalorii dziennie rzeczywiście musimy spożywać, aby całkowicie pokryć nasze potrzeby energetyczne i ani nie przybrać, ani nie stracić na wadze? Albo, jakie kalorie powinieneś jeść, jeśli chcesz schudnąć? Na to pytanie można odpowiedzieć tylko indywidualnie. Ogólnie rzecz biorąc, jeśli chcesz schudnąć, musisz spożywać mniej kalorii niż organizm zużywa w ciągu dnia. Bo wtedy zacznie rozkładać tłuszcz i wykorzystywać go jako energię.

kwestia tego co jemyJeśli chodzi o indywidualność: mężczyzna, który ma 1,90 m wzrostu, musi oczywiście jeść więcej niż kobieta, która ma 1,60 m wzrostu, aby w pełni pokryć dzienne zapotrzebowanie na kalorie. Pracownik budowlany musi jeść więcej kalorii niż urzędnik biurowy. Jest to zatem zawsze kwestia indywidualnych warunków, z których wynikają codzienne potrzeby.

Ogólnie rzecz biorąc, przyjmuje się podstawową szybkość przemiany materii na poziomie 1500-2000 kalorii na dobę. Więc jeśli spożywasz około 2000 kalorii dziennie, prawdopodobnie nie stracisz dużo wagi, ale też nie przybędziesz na wadze. Jeśli podstawowa szybkość przemiany materii jest niższa, osoba, o której mowa, będzie miała tendencję do zwiększania się. Jeśli jest wyższa, to jest bardziej prawdopodobne, że schudnie. W zasadzie 500 kalorii może mieć duży wpływ.

Musisz liczyć kalorie?

Liczenie kalorii jest szczególnie ważne, gdy trzeba to zrobić – na przykład z powodów medycznych i na polecenie lekarza – lub gdy chce się przejść na dietę.

Nie należy popełniać błędu sumiennego liczenia kalorii. To niekoniecznie pomaga, ponieważ nasza dieta zależy nie tylko od kalorii, ale także od zbilansowanej mieszanki różnych składników odżywczych. Na przykład, jeśli zjesz pięć batonów czekolady na raz, będziesz miał 2000 kalorii dziennie dość szybko. Dzienne zapotrzebowanie na energię jest pokryte, ale prawdopodobnie nie będziesz czuł się dobrze z tego typu dietą.

Każdy potrzebuje witamin, błonnika, minerałów i innych ważnych składników odżywczych. Bez niego, w końcu utkną i nie będą w stanie dłużej występować. Dlatego ważne jest zapewnienie zrównoważonej diety, a nie tylko zwracanie uwagi na kalorie.

Jak można określić zapotrzebowanie na kalorie?

Aby obliczyć, ile kalorii potrzebujecie Państwo indywidualnie w ciągu dnia, potrzebnych jest kilka podstawowych terminów. Poniżej wymieniono trzy najważniejsze kryteria, które można wykorzystać do oszacowania dziennego zapotrzebowania na kalorie. Jeśli chcesz wiedzieć, ile kalorii musisz spożywać dziennie, powinieneś znać te trzy punkty.

Zapotrzebowanie na energię nie jest jednakowe dla wszystkich, ale zależy od różnych czynników.

Aby mieć pewność, że nie tylko teoria, ale i praktyczne zastosowanie są zapewnione, na tej stronie internetowej znajdą Państwo oczywiście również odpowiednie kalkulatory kaloryczne, kalkulatory całkowitego obrotu, kalkulatory BMI i wiele innych.

Wskaźnik masy ciała

W organizmie człowieka zachodzą procesy biologiczne, które wymagają energii. Obejmuje to na przykład utrzymanie ważnych funkcji organizmu, takich jak bicie serca, oddychanie, temperatura ciała i funkcja mózgu. Ciało potrzebuje również energii do metabolizmu komórkowego, pracy mięśni, do każdego z naszych ruchów lub do samego trawienia. Aby mieć wystarczająco dużo energii, trzeba coś zjeść.

Decydującym czynnikiem nie jest koniecznie to, ile jesz, ale ile kalorii spożywasz. W zależności od tego, ile ich jest, wpływa to na bilans energetyczny organizmu. Jeśli zużywa więcej energii niż dostaje, zmniejsza się. Jeśli natomiast zaopatrzenie w energię jest większe niż zużycie, to wzrasta, ponieważ nadmiar energii jest magazynowany w postaci tkanki tłuszczowej. Bilans energetyczny jest zrównoważony tylko wtedy, gdy zużywasz taką samą ilość energii z jedzeniem, jakiej potrzebuje Twoje ciało.